Toygroup ja Rovio vahvistavat yhteistyötään lanseeraamalla Angry Birds -sisäleikkipaikkoja

Suomen johtava sisäleikkipaikkojen valmistaja Toygroup Finland Oy ja Rovio Entertainment Oyj ilmoittavat yhteistyösopimuksen uudistamisesta. Sopimuksen toteutti maailmanlaajuisesti toimiva Angry Birds -brändin lisensointiagentti IMG. Vuonna 2018 alkanut yhteistyö jatkuu uudella sopimuksella, jossa yritykset kehittävät ja valmistavat Angry Birds -teemaisia sisäleikkipaikkoja julkisiin tiloihin ympäri Eurooppaa.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Angry Birds on noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi mobiilipelibrändiksi. Monipuolinen portfolio pelejä, elokuvia, sarjoja, kuluttajatuotteita ja puistoja houkuttelee monenlaisia yleisöjä. Uudet sisäleikkipaikat keskittyvät hyödyntämään laajaa Angry Birds -universumia luodakseen mukaansatempaavia ja interaktiivisia kokemuksia lapsille ja vanhemmille.

Täysin uusi Angry Birds -sisäleikkipaikkakonsepti on suunniteltu erityisesti FEC, ravintola-, hotelli- ja matkailualalle, ja se esitellään syyskuussa 2023 IAAPA Expossa, Itävallan Wienissä.

Angry Birds jatkaa faniensa ihastuttamista yli 5 miljardilla mobiilipelilatauksella, 25 miljoonalla sosiaalisen median seuraajalla ja bränditunnettuus on 96 prosenttia. Vuosi 2022 oli suositulle brändille tapahtumarikas. Vuoden aikana lanseerattiin kaksi uutta peliä; Angry Birds Journey ja Angry Birds Classic. Lisäksi ensimmäinen pitkä animaatiosarja Angry Birds: Summer Madness julkaistiin Netflixissä. Brändi löytää ja aktivoi uusia yleisöjä innovatiivisten kuluttajatuotteiden, puistojen ja kokemusten avulla sekä crossovereilla muissa peleissä kuten Minecraftissa ja Robloxissa.

Tiedotteen mukana olevassa kuvassa esiintyy onnistuneita projekteja Toygroupilta ja Roviolta.

Kuva: TallinkSilja, 2019 Summercenterit

Kuva: Prisma Seppälä, 2022 Jyväskylä

Kuva: IAAPA Expo, 2019 Pariisi

Lisätiedoista, ottakaa yhteyttä:

Joni Lindell, Toimitusjohtaja +358 400823932 joni.lindell@toygroup.fi

Toygroup lyhyesti

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisäleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.

Rovio lyhyesti

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on kahdeksan pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), yksi Kööpenhaminassa (Tanska), yksi Barcelonassa (Espanja), kaksi Montrealissa ja yksi Torontossa (Kanada). Studioihin lukeutuu myös vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Viimeisimmät artikkelit

Kuukausivuokralla vai omaksi? Sisäleikkipaikan hankintaopas

Nykyajan kuluttajat etsivät kokonaisvaltaisia kokemuksia – pelkkä ostosten teko tai ruokailu ei enää riitä. Erityisesti lapsiperheet arvostavat tiloja, joissa koko perhe voi viihtyä. Laadukas sisäleikkipaikka on osoittautunut yhdeksi tehokkaimmista tavoista houkutella perheitä viipymään pidempään ja palaamaan uudelleen liiketiloihin. Kauppakeskukset, ravintolat, hotellit ja muut palvelukeskittymät ovat huomanneet, että pienikin lasten leikkipaikka sisällä voi tuoda merkittävää kilpailuetua ja lisätä asiakastyytyväisyyttä. Sisäleikkipaikan hankintaa suunniteltaessa keskeinen kysymys on: hankitaanko leikkipaikka omaksi vai kuukausivuokralla? Molemmat vaihtoehdot tarjoavat etuja, ja valinta riippuu liiketoiminnan tavoitteista, käytettävissä olevasta budjetista ja pitkän aikavälin suunnitelmista. Tässä oppaassa käymme läpi sisäleikkipaikan hyödyt liiketilalle, erilaiset hankintamallit ja niiden vaikutukset sekä konkreettiset neuvot... Lue lisää» Lue lisää

Sisäleikkipaikka pieneen tilaan – mahdollista jo 4 neliömetrillä

Perheystävällisyys on noussut merkittäväksi kilpailutekijäksi liiketiloissa. Yhä useammat kauppakeskukset, ravintolat ja muut julkiset tilat ovat ymmärtäneet, että lapsiperheiden viihtyvyys vaikuttaa suoraan asiakasvirtaan ja liiketoiminnan tulokseen. Sisäleikkipaikka tarjoaa kompaktin ja tehokkaan ratkaisun, joka ei vaadi suurta tilaa tai investointia, mutta tuo merkittäviä hyötyjä niin asiakkaille kuin liiketilan haltijalle. Yllättävää kyllä, laadukas leikkipaikka on mahdollista toteuttaa jopa 4 neliömetrin kokoiseen tilaan – kunhan suunnittelu tehdään ammattimaisesti ja tilan erityispiirteet huomioiden. Nykyajan kuluttajat arvostavat kokonaisvaltaista asiakaskokemusta. Kun perhe lähtee ostoksille tai ravintolaan, päätökseen vaikuttaa usein se, onko lapsille tarjolla viihtyisää tekemistä. Sisäleikkipuisto muuttaa tavallisen asioinnin elämykseksi ja tekee liiketilasta vetovoimaisemman perheiden silmissä. Tilastot... Lue lisää» Lue lisää