Toygroup ja Rovio vahvistavat yhteistyötään lanseeraamalla Angry Birds -sisäleikkipaikkoja

Suomen johtava sisäleikkipaikkojen valmistaja Toygroup Finland Oy ja Rovio Entertainment Oyj ilmoittavat yhteistyösopimuksen uudistamisesta. Sopimuksen toteutti maailmanlaajuisesti toimiva Angry Birds -brändin lisensointiagentti IMG. Vuonna 2018 alkanut yhteistyö jatkuu uudella sopimuksella, jossa yritykset kehittävät ja valmistavat Angry Birds -teemaisia sisäleikkipaikkoja julkisiin tiloihin ympäri Eurooppaa.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Angry Birds on noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi mobiilipelibrändiksi. Monipuolinen portfolio pelejä, elokuvia, sarjoja, kuluttajatuotteita ja puistoja houkuttelee monenlaisia yleisöjä. Uudet sisäleikkipaikat keskittyvät hyödyntämään laajaa Angry Birds -universumia luodakseen mukaansatempaavia ja interaktiivisia kokemuksia lapsille ja vanhemmille.

Täysin uusi Angry Birds -sisäleikkipaikkakonsepti on suunniteltu erityisesti FEC, ravintola-, hotelli- ja matkailualalle, ja se esitellään syyskuussa 2023 IAAPA Expossa, Itävallan Wienissä.

Angry Birds jatkaa faniensa ihastuttamista yli 5 miljardilla mobiilipelilatauksella, 25 miljoonalla sosiaalisen median seuraajalla ja bränditunnettuus on 96 prosenttia. Vuosi 2022 oli suositulle brändille tapahtumarikas. Vuoden aikana lanseerattiin kaksi uutta peliä; Angry Birds Journey ja Angry Birds Classic. Lisäksi ensimmäinen pitkä animaatiosarja Angry Birds: Summer Madness julkaistiin Netflixissä. Brändi löytää ja aktivoi uusia yleisöjä innovatiivisten kuluttajatuotteiden, puistojen ja kokemusten avulla sekä crossovereilla muissa peleissä kuten Minecraftissa ja Robloxissa.

Tiedotteen mukana olevassa kuvassa esiintyy onnistuneita projekteja Toygroupilta ja Roviolta.

Kuva: TallinkSilja, 2019 Summercenterit

Kuva: Prisma Seppälä, 2022 Jyväskylä

Kuva: IAAPA Expo, 2019 Pariisi

Lisätiedoista, ottakaa yhteyttä:

Joni Lindell, Toimitusjohtaja +358 400823932 joni.lindell@toygroup.fi

Toygroup lyhyesti

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisäleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.

Rovio lyhyesti

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on kahdeksan pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), yksi Kööpenhaminassa (Tanska), yksi Barcelonassa (Espanja), kaksi Montrealissa ja yksi Torontossa (Kanada). Studioihin lukeutuu myös vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Viimeisimmät artikkelit

Lasten viihtyvyys ravintoloissa – sisäleikkipaikan merkitys

Ravintolakäynnit ovat lapsiperheille tilaisuuksia nauttia yhteisestä ajasta arjen keskellä. Nykypäivän vanhemmat arvostavat ravintoloita, jotka huomioivat perheen pienimmätkin asiakkaat. Laadukas sisäleikkipaikka voi muuttaa tavallisen ravintolakokemuksen miellyttäväksi elämykseksi koko perheelle ja samalla tuoda merkittäviä liiketoiminnallisia etuja ravintolalle. Sisäleikkipaikka ei ole vain lasten viihdyttämistä varten – se on strateginen investointi, joka parantaa asiakastyytyväisyyttä, pidentää vierailuaikaa ja kannustaa perheitä palaamaan ravintolaan yhä uudelleen. Ravintola-ala on muuttunut merkittävästi viime vuosikymmeninä. Ennen ravintoloissa käyminen oli pääasiassa aikuisten sosiaalinen tapahtuma, mutta nykyään yhä useammat perheet haluavat nauttia aterioista kodin ulkopuolella. Tämä demografinen muutos on luonut uusia vaatimuksia ravintoloille – perheystävällisyys ei ole enää vain lisäetu vaan usein... Lue lisää» Lue lisää

Yksilöllisesti räätälöidyt kiipeilytelineet: Brändi-identiteetin vahvistaminen liiketiloissa

Nykyisessä kilpailuympäristössä liiketilojen erottautuminen on tärkeämpää kuin koskaan. Eräs vaikuttava tapa erottua on tarjota asiakkaille ainutlaatuisia elämyksiä, erityisesti lapsiperheille, jotka muodostavat merkittävän kuluttajaryhmän. Yksilöllisesti räätälöity kiipeilyteline ei ole vain lasten leikkipaikka, vaan strateginen elementti, joka voi vahvistaa brändi-identiteettiä, lisätä asiakasuskollisuutta ja kasvattaa liiketoiminnan tulosta. Kiipeilytelineet sisätiloihin tuovat lapsille iloa ja vanhemmille rauhan tehdä ostoksia tai nauttia palveluista. Mutta mitä hyötyä tällaisesta investoinnista todella on liiketoiminnallesi? Voiko pieni leikkialue todella tehdä merkittävän eron asiakaskokemukseen? Tässä artikkelissa käsittelemme, miksi sisäleikkipaikat ovat yhä suositumpia eri liiketiloissa ja miten ne voivat toimia kilpailuetuna modernissa liiketoimintaympäristössä. Nykyaikaisessa liiketoimintaympäristössä erottautuminen on yksi suurimmista haasteista. Kuluttajat etsivät... Lue lisää» Lue lisää

Sisätilojen kiipeilytelineet: Innovatiiviset ratkaisut liiketiloihin

Nykyajan kilpailussa asiakkaiden ajasta ja huomiosta liiketilojen on jatkuvasti kehitettävä uusia tapoja houkutella asiakkaita ja pidentää heidän viipymäänsä. Erityisesti lapsiperheet muodostavat merkittävän kuluttajaryhmän, jonka viihtyvyyteen panostaminen voi tuoda huomattavaa kilpailuetua. Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin ovat osoittautuneet tehokkaaksi tavaksi muuttaa tavalliset liiketilat perheystävällisiksi kohtaamispaikoiksi. Tässä artikkelissa käsittelemme, miksi sisätilojen kiipeilytelineet ja muut leikkipaikkaratkaisut ovat strateginen investointi liiketiloille ja miten ne voivat tukea sekä lasten kehitystä että liiketoiminnan tavoitteita. Nykyaikaisessa liiketoimintaympäristössä pelkkä tuotteiden tai palveluiden tarjoaminen ei enää riitä – asiakkaat etsivät kokonaisvaltaisia kokemuksia. Lapsiperheiden kohdalla tämä korostuu entisestään. Lasten kiipeilyteline sisätiloihin on enemmän kuin pelkkä viihde-elementti – se on viesti perheille, että... Lue lisää» Lue lisää