Toygroup ja Rovio vahvistavat yhteistyötään lanseeraamalla Angry Birds -sisäleikkipaikkoja

Suomen johtava sisäleikkipaikkojen valmistaja Toygroup Finland Oy ja Rovio Entertainment Oyj ilmoittavat yhteistyösopimuksen uudistamisesta. Sopimuksen toteutti maailmanlaajuisesti toimiva Angry Birds -brändin lisensointiagentti IMG. Vuonna 2018 alkanut yhteistyö jatkuu uudella sopimuksella, jossa yritykset kehittävät ja valmistavat Angry Birds -teemaisia sisäleikkipaikkoja julkisiin tiloihin ympäri Eurooppaa.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Angry Birds on noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi mobiilipelibrändiksi. Monipuolinen portfolio pelejä, elokuvia, sarjoja, kuluttajatuotteita ja puistoja houkuttelee monenlaisia yleisöjä. Uudet sisäleikkipaikat keskittyvät hyödyntämään laajaa Angry Birds -universumia luodakseen mukaansatempaavia ja interaktiivisia kokemuksia lapsille ja vanhemmille.

Täysin uusi Angry Birds -sisäleikkipaikkakonsepti on suunniteltu erityisesti FEC, ravintola-, hotelli- ja matkailualalle, ja se esitellään syyskuussa 2023 IAAPA Expossa, Itävallan Wienissä.

Angry Birds jatkaa faniensa ihastuttamista yli 5 miljardilla mobiilipelilatauksella, 25 miljoonalla sosiaalisen median seuraajalla ja bränditunnettuus on 96 prosenttia. Vuosi 2022 oli suositulle brändille tapahtumarikas. Vuoden aikana lanseerattiin kaksi uutta peliä; Angry Birds Journey ja Angry Birds Classic. Lisäksi ensimmäinen pitkä animaatiosarja Angry Birds: Summer Madness julkaistiin Netflixissä. Brändi löytää ja aktivoi uusia yleisöjä innovatiivisten kuluttajatuotteiden, puistojen ja kokemusten avulla sekä crossovereilla muissa peleissä kuten Minecraftissa ja Robloxissa.

Tiedotteen mukana olevassa kuvassa esiintyy onnistuneita projekteja Toygroupilta ja Roviolta.

Kuva: TallinkSilja, 2019 Summercenterit

Kuva: Prisma Seppälä, 2022 Jyväskylä

Kuva: IAAPA Expo, 2019 Pariisi

Lisätiedoista, ottakaa yhteyttä:

Joni Lindell, Toimitusjohtaja +358 400823932 joni.lindell@toygroup.fi

Toygroup lyhyesti

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisäleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.

Rovio lyhyesti

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on kahdeksan pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), yksi Kööpenhaminassa (Tanska), yksi Barcelonassa (Espanja), kaksi Montrealissa ja yksi Torontossa (Kanada). Studioihin lukeutuu myös vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Viimeisimmät artikkelit

Tulevaisuuden liiketilat: Lasten kiipeilytelineiden rooli asiakaskokemuksessa

Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä erottautuminen on entistä tärkeämpää. Kun kauppakeskukset, ravintolat ja muut liiketilat kilpailevat asiakkaiden ajasta ja huomiosta, perheystävällisyys nousee merkittäväksi kilpailutekijäksi. Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin ovat enemmän kuin vain viihdykettä – ne ovat strateginen investointi, joka parantaa asiakaskokemusta ja luo ainutlaatuista lisäarvoa. Mutta miten nämä leikkitilat vaikuttavat liiketoiminnan mittareihin? Entä millaisia kehityksellisiä hyötyjä ne tarjoavat lapsille? Tässä artikkelissa perehdymme siihen, miksi sisäleikkipaikat ovat tulevaisuuden liiketilojen keskeinen elementti. Nykyaikainen asiakaskokemus on kokonaisvaltainen elämys, joka huomioi perheiden tarpeet. Perheystävällisyys ei ole enää vain mukava lisä – se on välttämättömyys. Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin luovat välittömästi viestin siitä, että liiketila arvostaa lapsiperheitä asiakkaina. Erottautumistekijänä... Lue lisää» Lue lisää

Turvallisuusstandardit ja lasten kiipeilytelineet sisätiloihin: Kattava opas

Nykyajan liiketoimintaympäristössä pelkkä peruspalveluiden tarjoaminen ei enää riitä. Asiakkaat odottavat kokonaisvaltaisia kokemuksia, jotka huomioivat perheiden tarpeet. Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin ovat muuttuneet ylellisyydestä strategiseksi välttämättömyydeksi monille liiketiloille. Laadukkaat ja turvallisuusstandardien mukaiset sisäleikkipaikat eivät ainoastaan houkuttele perheitä, vaan pitävät heidät tiloissasi pidempään, lisäävät tyytyväisyyttä ja kasvattavat myyntiä. Tässä oppaassa käsittelemme, miksi kiipeilytelineet ja sisäleikkipaikat ovat arvokkaita liiketoiminnallesi, miten ne tukevat lasten kehitystä, ja kuinka suunnitella optimaalinen leikkipaikka, joka tuo selkeää lisäarvoa yrityksellesi. Sisäleikkipaikka ei ole vain mukava lisä liiketilassasi – se on strateginen investointi, joka tuottaa konkreettisia liiketoiminnallisia hyötyjä. Kysymys ei enää ole siitä, onko varaa hankkia leikkipaikka, vaan onko varaa olla... Lue lisää» Lue lisää

Turvallinen sisäleikki: kiipeilytelineiden materiaalit ja rakenteet

Nykyaikaisessa liiketoimintaympäristössä erottautuminen ja asiakaskokemuksen kehittäminen ovat keskeisiä kilpailuetuja. Erityisesti lapsiperheille suunnatuissa palveluissa ja liiketiloissa sisäleikkipaikat ja kiipeilytelineet ovat nousseet merkittäväksi vetovoimatekijäksi. Laadukas lasten kiipeilyteline sisälle ei ole pelkästään hauskaa ajanvietettä, vaan se toimii monipuolisena kehitysalustana lasten motorisille ja sosiaalisille taidoille. Samalla se voi olla liiketoiminnallisesti kannattava investointi, joka maksaa itsensä takaisin lisääntyneenä asiakasvirrana ja viipymänä. Perehdytään siihen, miksi turvalliset ja toimivat kiipeilytelineet ovat tärkeä osa nykyaikaista liiketilaa ja mitä niiden materiaaleilta ja rakenteilta vaaditaan. Liiketilojen omistajat ja johtajat joutuvat jatkuvasti pohtimaan, miten houkutella asiakkaita ja saada heidät viipymään pidempään. Etenkin kauppakeskuksissa, ravintoloissa ja muissa julkisissa tiloissa sisäleikkipaikat ja erityisesti... Lue lisää» Lue lisää