Toygroup ja Rovio vahvistavat yhteistyötään lanseeraamalla Angry Birds -sisäleikkipaikkoja

Suomen johtava sisäleikkipaikkojen valmistaja Toygroup Finland Oy ja Rovio Entertainment Oyj ilmoittavat yhteistyösopimuksen uudistamisesta. Sopimuksen toteutti maailmanlaajuisesti toimiva Angry Birds -brändin lisensointiagentti IMG. Vuonna 2018 alkanut yhteistyö jatkuu uudella sopimuksella, jossa yritykset kehittävät ja valmistavat Angry Birds -teemaisia sisäleikkipaikkoja julkisiin tiloihin ympäri Eurooppaa.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Angry Birds on noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi mobiilipelibrändiksi. Monipuolinen portfolio pelejä, elokuvia, sarjoja, kuluttajatuotteita ja puistoja houkuttelee monenlaisia yleisöjä. Uudet sisäleikkipaikat keskittyvät hyödyntämään laajaa Angry Birds -universumia luodakseen mukaansatempaavia ja interaktiivisia kokemuksia lapsille ja vanhemmille.

Täysin uusi Angry Birds -sisäleikkipaikkakonsepti on suunniteltu erityisesti FEC, ravintola-, hotelli- ja matkailualalle, ja se esitellään syyskuussa 2023 IAAPA Expossa, Itävallan Wienissä.

Angry Birds jatkaa faniensa ihastuttamista yli 5 miljardilla mobiilipelilatauksella, 25 miljoonalla sosiaalisen median seuraajalla ja bränditunnettuus on 96 prosenttia. Vuosi 2022 oli suositulle brändille tapahtumarikas. Vuoden aikana lanseerattiin kaksi uutta peliä; Angry Birds Journey ja Angry Birds Classic. Lisäksi ensimmäinen pitkä animaatiosarja Angry Birds: Summer Madness julkaistiin Netflixissä. Brändi löytää ja aktivoi uusia yleisöjä innovatiivisten kuluttajatuotteiden, puistojen ja kokemusten avulla sekä crossovereilla muissa peleissä kuten Minecraftissa ja Robloxissa.

Tiedotteen mukana olevassa kuvassa esiintyy onnistuneita projekteja Toygroupilta ja Roviolta.

Kuva: TallinkSilja, 2019 Summercenterit

Kuva: Prisma Seppälä, 2022 Jyväskylä

Kuva: IAAPA Expo, 2019 Pariisi

Lisätiedoista, ottakaa yhteyttä:

Joni Lindell, Toimitusjohtaja +358 400823932 joni.lindell@toygroup.fi

Toygroup lyhyesti

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisäleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.

Rovio lyhyesti

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on kahdeksan pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), yksi Kööpenhaminassa (Tanska), yksi Barcelonassa (Espanja), kaksi Montrealissa ja yksi Torontossa (Kanada). Studioihin lukeutuu myös vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Viimeisimmät artikkelit

Sisäleikkipaikan hyödyt liiketilasi asiakaskokemukselle

Nykyajan liiketiloissa kilpailu asiakkaiden huomiosta ja ajasta on kovempaa kuin koskaan. Kauppakeskukset, ravintolat, hotellit ja muut palvelukeskittymät etsivät jatkuvasti uusia tapoja erottautua ja tarjota asiakkailleen entistä parempaa palvelua. Yksi tehokkaimmista – mutta usein aliarvostettu – keino parantaa asiakaskokemusta on laadukas sisäleikkipaikka. Oikein suunniteltu lasten leikkipaikka sisällä ei ole vain ”kiva lisä”, vaan strateginen investointi, joka voi merkittävästi vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen, viipymään ja lopulta liiketoiminnan tulokseen. Lapsiperheet muodostavat merkittävän kuluttajaryhmän, jonka ostokäyttäytyminen poikkeaa huomattavasti muista asiakassegmenteistä. Tilastot osoittavat, että lapsiperheet käyttävät keskimäärin 30 % enemmän rahaa ostoksiin kuin lapsettomat parit tai yksin asuvat. Erityisen huomionarvoista on, että perheiden kulutuspäätöksiin vaikuttaa yhä enemmän... Lue lisää» Lue lisää

Miten sisäleikkipuisto kasvattaa asiakkaiden viihtyvyyttä liiketiloissa?

Nykyajan liiketilat kilpailevat jatkuvasti asiakkaiden huomiosta ja ajasta. Erityisesti kauppakeskukset, ravintolat ja muut julkiset tilat etsivät keinoja erottautua ja tarjota ainutlaatuisia asiakaskokemuksia. Yksi tehokkaimmista tavoista lisätä asiakkaiden viihtyvyyttä ja pidempiä vierailuja on perheystävällisyyden kehittäminen sisäleikkipuistojen avulla. Sisäleikkipuistot eivät ainoastaan houkuttele lapsiperheitä vierailemaan useammin, vaan ne myös pidentävät viipymisaikaa ja lisäävät palveluiden käyttöä. Tarkastellaan, miksi sisäleikkipuistot ovat strategisesti järkevä valinta liiketiloille ja millaisia mitattavia hyötyjä ne tuovat liiketoiminnalle. Lapsiperheet muodostavat merkittävän kuluttajaryhmän, jonka kulutustottumukset ja ostokäyttäytyminen eroavat huomattavasti muista asiakassegmenteistä. Perheillä on monipuolisia tarpeita, ja he käyttävät laajasti erilaisia palveluita ruokailusta vähittäiskauppaan ja viihdekokemuksiin. Tutkimusten mukaan lapsiperheet tekevät ostopäätöksiä usein lasten... Lue lisää» Lue lisää

Sisäkiipeilytelineiden vaikutus lapsen luovuuteen ja ongelmanratkaisukykyyn

Modernissa liiketoimintaympäristössä asiakaskokemus on noussut keskeiseksi kilpailutekijäksi. Erityisesti lapsiperheet arvostavat tiloja, joissa on huomioitu perheen pienimmät. Lasten kiipeilytelineet sisätiloissa eivät ole vain viihdettä – ne ovat monipuolisia kehitysympäristöjä, jotka tukevat lasten kognitiivista, sosiaalista ja motorista kehitystä samalla kun ne lisäävät liiketilojen vetovoimaa. Tässä artikkelissa syvennymme siihen, miten sisäkiipeilytelineet vaikuttavat lasten luovuuteen ja ongelmanratkaisukykyyn sekä millaisia liiketoiminnallisia hyötyjä ne tuovat yrityksille. Lasten kehityksessä luovuus ja ongelmanratkaisukyky ovat keskeisiä taitoja, joita tarvitaan läpi elämän. Sisäkiipeilytelineet tarjoavat monipuolisen ympäristön näiden taitojen kehittämiseen. Kiipeillessään lapsi joutuu jatkuvasti tekemään päätöksiä: mistä kohtaa kannattaa edetä, mihin tarttua seuraavaksi ja miten tasapainoa hallitaan eri tilanteissa. Nämä päätökset... Lue lisää» Lue lisää