Toygroup ja Rovio vahvistavat yhteistyötään lanseeraamalla Angry Birds -sisäleikkipaikkoja

Suomen johtava sisäleikkipaikkojen valmistaja Toygroup Finland Oy ja Rovio Entertainment Oyj ilmoittavat yhteistyösopimuksen uudistamisesta. Sopimuksen toteutti maailmanlaajuisesti toimiva Angry Birds -brändin lisensointiagentti IMG. Vuonna 2018 alkanut yhteistyö jatkuu uudella sopimuksella, jossa yritykset kehittävät ja valmistavat Angry Birds -teemaisia sisäleikkipaikkoja julkisiin tiloihin ympäri Eurooppaa.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Angry Birds on noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi mobiilipelibrändiksi. Monipuolinen portfolio pelejä, elokuvia, sarjoja, kuluttajatuotteita ja puistoja houkuttelee monenlaisia yleisöjä. Uudet sisäleikkipaikat keskittyvät hyödyntämään laajaa Angry Birds -universumia luodakseen mukaansatempaavia ja interaktiivisia kokemuksia lapsille ja vanhemmille.

Täysin uusi Angry Birds -sisäleikkipaikkakonsepti on suunniteltu erityisesti FEC, ravintola-, hotelli- ja matkailualalle, ja se esitellään syyskuussa 2023 IAAPA Expossa, Itävallan Wienissä.

Angry Birds jatkaa faniensa ihastuttamista yli 5 miljardilla mobiilipelilatauksella, 25 miljoonalla sosiaalisen median seuraajalla ja bränditunnettuus on 96 prosenttia. Vuosi 2022 oli suositulle brändille tapahtumarikas. Vuoden aikana lanseerattiin kaksi uutta peliä; Angry Birds Journey ja Angry Birds Classic. Lisäksi ensimmäinen pitkä animaatiosarja Angry Birds: Summer Madness julkaistiin Netflixissä. Brändi löytää ja aktivoi uusia yleisöjä innovatiivisten kuluttajatuotteiden, puistojen ja kokemusten avulla sekä crossovereilla muissa peleissä kuten Minecraftissa ja Robloxissa.

Tiedotteen mukana olevassa kuvassa esiintyy onnistuneita projekteja Toygroupilta ja Roviolta.

Kuva: TallinkSilja, 2019 Summercenterit

Kuva: Prisma Seppälä, 2022 Jyväskylä

Kuva: IAAPA Expo, 2019 Pariisi

Lisätiedoista, ottakaa yhteyttä:

Joni Lindell, Toimitusjohtaja +358 400823932 joni.lindell@toygroup.fi

Toygroup lyhyesti

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisäleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.

Rovio lyhyesti

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on kahdeksan pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), yksi Kööpenhaminassa (Tanska), yksi Barcelonassa (Espanja), kaksi Montrealissa ja yksi Torontossa (Kanada). Studioihin lukeutuu myös vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Viimeisimmät artikkelit

Pieniin tiloihin sopivat lasten kiipeilytelineet

Nykyaikaisessa kilpailuympäristössä liiketilojen omistajat etsivät jatkuvasti uusia tapoja erottautua ja houkutella asiakkaita. Erityisesti lapsiperheet arvostavat palveluita, jotka huomioivat perheen pienimmät. Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin ovat nousseet merkittäväksi vetovoimatekijäksi, joka paitsi viihdyttää lapsia, myös tarjoaa heille kehittävää toimintaa odotusaikana. Pieniin tiloihin suunnitellut kiipeilytelineet ja leikkialueet mahdollistavat perheystävällisen ympäristön luomisen ilman mittavia tilavarauksia tai investointeja. Tässä artikkelissa käsittelemme, miksi ja miten sisäleikkipaikat voivat toimia strategisena kilpailuetuna liiketilallesi – olipa kyseessä sitten kauppakeskus, ravintola, hotelli tai muu palvelutila. Nykypäivän kuluttajakäyttäytymisessä asiakaskokemus ratkaisee yhä useammin, mihin liiketilaan perheet suuntaavat. Sisäleikkipaikat toimivat merkittävänä erottautumistekijänä, joka muuttaa tavallisen asiointikäynnin miellyttäväksi elämykseksi koko perheelle. Liiketilaan sijoitettu kiipeilyteline tai... Lue lisää» Lue lisää

Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin: Kustannustehokkaat vuokrausmallit vertailussa

Onko liiketilasi perheystävällinen? Tämä kysymys koskettaa yhä useampaa kauppakeskuksen, ravintolan, huoltoaseman ja muun palvelukeskittymän johtajaa. Perheystävällisyys ei ole vain mukava lisä – se on strateginen kilpailuetu. Lasten kiipeilytelineet sisätiloihin ovat kustannustehokas tapa lisätä asiakkaiden viihtyvyyttä ja pidentää viipymää. Mutta mikä vuokrausmalli on juuri sinun liiketilallesi sopivin? Tässä artikkelissa perehdymme siihen, miten kiipeilytelineet ja muut sisäleikkipaikkaratkaisut vaikuttavat sekä lasten kehitykseen että liiketoimintasi tulokseen. Tarkastelemme erilaisia hankintamalleja, jotka mahdollistavat leikkipaikan perustamisen ilman mittavia alkuinvestointeja. Sisäleikkipaikka ei ole vain paikka, jossa lapset voivat purkaa energiaansa – se on harkittu liiketoimintapäätös, jolla on selkeitä vaikutuksia asiakasvirtoihin ja liiketoiminnan kannattavuuteen. Kun lapsiperhe valitsee kahden vaihtoehtoisen... Lue lisää» Lue lisää

Turvallisen sisäleikkipaikan ominaisuudet – mitä huomioida

Nykyajan liiketiloissa lapsiperheet ovat yhä tärkeämpi asiakasryhmä. Oli kyseessä sitten kauppakeskus, ravintola, huoltoasema tai muu palvelukeskittymä, sisäleikkipaikan lisääminen tilaan voi merkittävästi parantaa asiakaskokemusta. Turvallinen sisäleikkipaikka ei ole vain lapsia viihdyttävä elementti, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa suoraan liiketoiminnan tunnuslukuihin. Mutta mitä turvallinen sisäleikkipaikka oikeastaan tarkoittaa, ja mitkä ovat ne kriittiset ominaisuudet, jotka pitää huomioida? Tässä artikkelissa käymme läpi sisäleikkipaikan keskeisiä turvallisuustekijöitä ja niiden merkitystä sekä lasten että liiketoiminnan näkökulmasta. Sisäleikkipaikka on muutakin kuin vain tilan täyte – se on investointi asiakastyytyväisyyteen ja liiketoiminnan kehittämiseen. Tutkimusten mukaan perheystävälliset tilat lisäävät asiakkaiden viipymäaikaa merkittävästi. Kun lapsilla on mielekästä tekemistä, vanhemmat voivat rauhassa... Lue lisää» Lue lisää